ارائه سرویس پایلوت ۵G صنایع در سنگاپور


سنگاپور از جمله کشورهایی است که موفق به رشد و توسعه همه جانبه کشور خود در مدت زمان کمی شده است. این کشور با اجرا کردن دقیق برنامه های توسعه ای امروز در میان کشورهای پیشرو در مسیر تحقق تحول دیجیتال قرار گرفته است.

برنامه مشارکتی رگولاتوری سنگاپور و  اپراتور M1

رگولاتوری  حوزه تلکام کشور سنگاپور (IMDA) با همکاری اپراتور موبایل M1 و کمپانی های حوزه تکنولوژی Samsung  و IBM برنامه ریزی مشارکتی در راستای تحول دیجیتال آغاز کرده است. این برنامه با هدف ارائه  پایلوت ۵G Industry 4.0  در نیمه اول سال در راستای نشان دادن  تاثیرات  متحول کننده ۵G در کسب و کارها و صنایع گوناگون و بدین ترتیب در مسیر تسریع روند تحول دیجیتال کشور سنگاپور ایجاد شده است. این همکاری از سه بخش تشکیل شده است.

۳بخش اصلی این همکاری

بخش اول نوآوری در ۵G که شامل طراحی، پیاده سازی ، تست و موردکاوی راهکارهای ۵G در صنایع نسل چهارم است که می تواند در بخش های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار بگیرد.

بخش دوم بیانگر راهکارهای قابل ارائه در بستر ۵G است که شامل  ارائه راه حل های صنایع نسل چهارم با پشتیبانی از۵G و افزایش سهم IoT و AI برای کمک به گسترش راه حل های ۵G  در بخش های مختلف صنعت در سنگاپور است.

بخش سوم پیاده سازی راهکارهای ۵G است که در این مسیر کمپانی های IBM و سامسونگ راه حل های موفقی را که در طول پروژه ایجاد شده است برای استفاده احتمالی در عملیات خود در طیف گسترده ای از بازارها و بخشها ارزیابی خواهند کرد.

۳ بخش مدنظر کاربردهای ۵G  در حوزه های صنعتی در این پروژه

قابلیت های ۵G مانند انتقال داده با سرعت بالاتر و زمان پاسخگویی سریعتر، زمانی که با سایر تکنولوژی هایی مانند AI ترکیب می شود، می توانند پیشرفت به سزایی در بخش صنایع و در نتیجه گام بزرگی در مسیر تحول دیجیتالی داشته باشند. این پروژه کاربردهای ۵G در حوزه های صنعتی با تمرکز بر سه بخش زیر را مد نظر قرار داده است.

  • بازرسی خودکار تصویری با استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر و تجزیه و تحلیل فیلم
  • نظارت بر تجهیزات پیشرفته و نگهداری پیش بینانه با استفاده از بینش های صوتی با قابلیت AI
  • مونتاژ و رفع خطا با استفاده از واقعیت افزوده برای بهبود بهره وری و کیفیت

کشور سنگاپور یکی از کشورهای پیشرو در قاره آسیا محسوب می شود که برنامه های تحول دیجیتال خود را از مدت ها قبل آغاز کرده است که به صورت مستمر توسط حاکمیت و سازمان های دولتی هدایت می شود.

مدل ارائه شده در این پروژه می تواند به عنوان یک الگو برای رگولاتوری ایران در راستای تسریع روند توسعه ۵G با نشان دادن کاربردهای آن در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا بدین ترتیب روند تحول دیجیتال مد نظر در کشور با سرعت بیشتری ادامه یابد.