هوش مصنوعی در ربات SK Telecom در تقابل با کرونا

بکار گیری هوش مصنوعی و ۵G برای مقابله با کرونا


اپراتور SK Telecom در کره جنوبی، با همکاری شرکت کره ای Omron Electronics ربات اتوماتیک مجهز به ۵G و هوش مصنوعی در راستای مقابله با ویروس کرونا را معرفی کرده است.

این ربات هوشمند ساخته شده با فناوری  ۵G و هوش مصنوعی برای پاسخ دهی سیستماتیک و موثر در راستای مقابله با پاندمی کویید ۱۹ ارائه شده است.

بکارگیری همزمان تکنولوژی های نوین در ربات اتوماتیک SK Telecom

این ربات که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند ۵G و هوش مصنوعی، IoT و سنسورهای مختلف کار می کند قابلیت گشت زنی در مناطق مختلف و رانندگی خودکار در راستای اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلفی که به آن داده می شود، دارد.

قابلیت های کاربردی ربات SK Telecom در دوران کرونا

تجهیز این ربات به تکنولوژی ۵G و هوش مصنوعی باعث شده بتواند بدون تماس با افراد دمای بدن آن ها را اندازه گیری نموده ، بر فاصله های اجتماعی نظارت کرده و دستورالعمل های بهداشتی لازم را ارائه دهد و به علاوه سطوح را نیز ضد عفونی نماید.

رباتی برای تشخیص افراد مشکوک به علائم کرونا

طبق اعلام اپراتور SK Telecom از این ربات در لابی دفتر مرکزی این اپراتور در شهر سئول استفاده می شود  و از تکنولوژی تشخیص براساس AI برای شناسایی کارکنان و مشتریان استفاده کرده و با استفاده از دوربین های حرارتی، دمای بدن افراد را چک می کند.

۵G و هوش مصنوعی این امکان را به ربات داده است تا داده های جمع آوری شده زمانی که درجه حرارت حدود ۳۷٫۵ درجه را ثبت می کند، همزمان هشدارهای لازم را به مقامات مربوطه ارسال می کند. این تکنولوژی به SK Telecom اجازه می دهد تا اقدامات احتیاطی را انجام داده و افراد دارای علائم مشکوک را به سرعت تشخیص دهد.

استفاده از ربات برای نظارت بر فاصله گذاری در دوران کرونا

این ربات که از فناوری  ۵G  و هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء بهره مند است می تواند مناطقی را که افراد در آن جمع می شوند شناسایی کرده و سپس به آن نزدیک شود و پیامی را برای یادآوری اهمیت عملکرد فاصله اجتماعی ارائه دهد.

علاوه بر این ، دستگاه با استفاده از دو اسپری ضد عفونی کننده و لامپ های ماوراء بنفش (UV) به طور خودکار ساختمان را ضد عفونی می کند. بهره گیری از فناوری های نوین به این ربات کمک کرده تا بتواند تنها  در۱۰ دقیقه ۳۳ متر مربع از مساحت سطح را ضدعفونی نماید. همچنین ضد عفونی کننده دستی را نیز در اختیار شما قرار  دهد.

 

نازنین سادات موسوی