5G

(۱۰) بررسی افق‌های محتمل اپراتورهای مخابراتی؛ افق دوم، Premium connectivity


در مقاله بررسی افق‌­های محتمل اپراتورهای مخابراتی؛ افق دوم، Premium connectivity (1)، توضیحاتی در مورد افق دوم شرکت­‌های مخابراتی در آینده از دیدگاه مک­کنزی و پیش نیازهای موفقیت آن­ها، آموزش یک بازار نابالغ و فروش مشاوره­ای، ارائه داده شد. در این مقاله درمورد پیش‌­نیازهای موفقیت در این افق توضیحات بیشتری داده خواهد شد.

پیش‌­نیازهای موفقیت در افق دوم

علاوه بر پیش‌­نیازهای افق دوم – که در مقاله قبل در مورد آن­ها توضیحاتی داده شد – پیش‌­نیازهای دیگری نیز باید برای موفقیت مهیا شوند. این پیش‌­نیازها عبارت‌­اند از:

  • هدف قرار دادن مشتریان و تصمیم‌­گیرندگان جدید

در کسب­وکارهای مخابراتی به­ طور سنتی، مسئولین تدارکات در شرکت­‌های مشتری، از نقاط اصلی تماس با مشتریان بوده‌­اند. با این حال، برای پیشنهادهای افق ۲، نقاط تماس تغییر خواهد کرد. مدیران ارشد اطلاعات، مدیران واحدهای تجاری و مدیران عملیاتی تصمیم­‌گیرندگان کلیدی برای چنین تصمیماتی خواهند بود. این ذی‌­نفعان دارای اختیارات بیشتری هستند، نقش‌های عملکردی متنوعی دارند و بیش از هر فناوری خاصی بر نتایج کسب‌وکار متمرکز هستند. شرکت‌­های مخابراتی برای رفع نیازهای خود باید در ترکیب تیم­‌های فروش خود تجدید­نظر کنند زیرا حتی شناسایی تصمیم­‌گیرندگان جدید می­تواند برای اپراتورها یک چالش باشد.

  • ایجاد مشارکت­‌های گسترده

از آنجایی که مشتریان شبکه­‌های یکپارچه ۵G اولویت­‌های فناوری و نیازهای تخصصی متفاوتی دارند، اپراتورها باید شبکه گسترده‌­ای از شرکا را برای خود ایجاد کنند؛ به عنوان مثال، شرکتی که از یک برند خاص از سرورها استفاده می­کند، ممکن است تمایلی به اتخاذ راه‌­حل­‌های شبکه خصوصی نداشته باشد، مگر اینکه شرکت مخابراتی با شرکت سازنده سرورها شراکت داشته باشد. در افق دوم، اپراتورها توانایی ارائه تمام جنبه‌های یک راه‌حل را ندارند. مشارکت استراتژیک با شرکت‌های معتبر می‌تواند شکاف‌های توانایی شرکت‌های مخابراتی را پر کرده و اعتبار آن­ها را افزایش دهد.

  • رقابت با بازیگران غیر­مخابراتی

اپراتورها با طیف وسیعی از رقبای جدید در فضای راه­‌حل‌­های شبکه روبرو هستند – از OEMهای سخت­‌افزاری گرفته تا یکپارچه‌­سازهای سیستم. این امر مستلزم آن است که شرکت‌های مخابراتی مزیت‌های رقابتی خود را دوباره بازسازی و آن­ها را برای مقابله با دارایی‌های اصلی هر رقیب به بازار عرضه کنند. به عنوان مثال، اپراتورها می‌توانند بی­‌تجربگی یکپارچه‌سازهای سیستم در عملیات شبکه و محدودیت‌هایی را که فروشندگان تجهیزات شبکه با آن مواجه هستند، به دلیل نداشتن طیف، برای مشتریان برجسته کنند.

در مقاله بعد، بررسی افق­‌‌های محتمل اپراتورهای مخابراتی؛ افق سوم، Platforms & Solutions (1)، در مورد افق سوم از افق­‌های محتمل اپراتورهای مخابراتی در آینده صنعت مخابرات صحبت خواهد شد.

منبع:

“Navigating the three horizons of 5G business building,” Mckinsey, 2023.

نازنین فرهادی