کاربرد5Gدر آموزش

فناوری ۵G در خدمت آموزش


مرکز آموزشیIESE در اسپانیا به همراه اپراتور زیرساختی Cellnex اعلام کردند در کمپ آموزشی بارسلونا شبکه ۵G ایجاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد تکنولوژی ۵G در بهبود تجربه آموزشی

این پروژه با هدف بررسی بیشتر استفاده از تکنولوژی ۵G در راستای بهبود تجربه های آموزشی ایجاد شده است. با اجرای این طرح IESE یکی از اولین مراکز آموزشی در اروپاست که از تکنولوژی ۵G در فضای آموزشی خود بهره می گیرد.

ارمغان فناوری ۵G برای مدیران

همچنین در شرایطی فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورها روندهایی مانند کار از راه دور ، یادگیری تلفیقی و شبکه های مجازی بیش از پیش گسترش یافته  به این معنی که تجربیات پیشرفته که فن آوری هایی مانند ۵G به ارمغان می آورند ، حتی بیشتر از همه برای مدیران در سراسر جهان با ارزش  خواهد بود.

برای این منظور ، زیرساخت های موقت ۵G با همکاری اپراتور MasMóvil ساخته شده است تا انواع نمونه های اولیه ای را که می توانند در برنامه های آینده مستقر شوند، آزمایش کنند.

به عنوان مثال ، یک نمونه اولیه که در حال حاضر اولین نسخه آزمایشی آن در IESE به اتمام رسیده است ، استفاده از تکنولوژی پردازش لبه (edge computing) با استفاده از ۵G small cell و تعدادی عینک بی سیم برای استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) است. از طریق آن شرکت کنندگان می توانند یک بازی رایانه ای را در محیط زندگی واقعی خود بازی کنند.

مشاهده داده های مورد نیاز در لحظه برای کاربران ۵G

بدین ترتیب دور از ذهن نیست که مشارکت کنندگان آینده در مورد یک پرونده تجاری در یک کارخانه صنعتی ، یک فرودگاه یا یک خط مونتاژ خودرو مشغول گفتگو باشند ، در حالی که می توانند داده های مورد نیاز  در مورد فرآیندها ، تدارکات و هزینه برخی از عناصر پیرامون خود  را در لحظه مشاهده کنند.

پخش جلسه بصورت ۳۶۰ بر بستر فناوری ۵G

تعداد بیشماری کاربردهای دیگر برای محاسبات ۵G و edge در بخش آموزش وجود دارد ، از جمله تجربه پخش یک جلسه به صورت ۳۶۰ درجه و با کیفیت ۴K به هزاران تلفن همراه متصل به ۵G، ایجاد تجربه های یادگیری تلفیقی با اشیاء  غیر واقعی و شبیه سازی های لحظه ای برای تیم های مختلف.

بدین ترتیب کاربردهای بسیار زیادی از ۵G در حوزه آموزش و در راستای بهبود تجربه آموزشی افراد وجود دارد و لازم است در این زمنیه پژوهش های بیشتری صورت گیرد.

نازنین سادات موسوی