دومین رویداد سالانه هفته ایران دیجیتال


چالش اصلی در تحول دیجیتال چیست؟

بنظر می‌رسد چالش اصلی در تحول دیجیتال به عنوان یکی از دغدغه ­های مطرح در فضای کسب­وکار کشور، نه در استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژیک بلکه با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور، در تغییر و تحول در استراتژی­ های کسب‌و‌کار است که چگونه منجر به درآمدزایی بیشتر یا کاهش هزینه چشمگیر شود. این رویداد سالانه با هدف بررسی و رفع چالش ها و ارایه راهکارهای هوشمندانه برای تحقق ایران دیجیتال برگزار می شود. امسال نیز مانند سال گذشته از تاریخ ۲ لغایت ۷ آذرماه ۱۳۹۸ رویدادهای مرتبط و اثرگذار بر فرآیند تحقق تحول دیجیتال در ایران با حضور همه ذی نفعان برگزار می شود.

تحول دیجیتال در کدام صنعت؟

از آنجا که مباحث مرتبط با تحول دیجیتال فقط محدود به یک صنعت خاص و یک قشر خاص نیست، همواره صنایع مختلف مانند انرژی، حمل و نقل، ICT، کشاورزی و خدمات شهری از یک بعد و شرکت­های بزرگ و استارتاپ­ها از بعد دیگر در معرض امواج این تحول قرار دارند.

هفته ایران دیجیتال بررسی می کند

از این‌رو، گروه علمی تحلیلی طیف به عنوان تنها کانون تفکر مخابرات ایران و دبیرخانه فروم اینترنت اشیاء کشور، با توجه به مطالعه و رصد مداوم این فضای بسیار مهم و حساس، بر آن شد تا برای دومین سال متوالی رویداد “هفته ایران دیجیتال ” را با هدف شکل‌گیری فضای مناسب و مسیر روشن برای فعالان اقتصادی کشور و شعار تحول دیجیتال؛ تغییر تکنولوژی یا استراتژی و رگزار نماید.

مهمترین موضوعات رویداد هفته ایران دیجیتال

این رویداد در هفته اول آذرماه و در قالب سمینارها و نشست‌های تخصصی متعدد با محوریت سه موضوع

  • تحول دیجیتال در صنعت مخابرات ایران و گذار شبکه ارتباطی کشور به نسل پنجم (۵G)
  • هوشمندسازی بخش­های مختلف اقتصاد کشور (انرژی، کشاورزی و …) از طریق اینترنت اشیاء
  • توسعه کاربردهای Open-API به عنوان توانمندساز اکوسیستم دیجیتالی کشور

برگزار می ­شود و با تمرکز بر شکل‌گیری تعاملات مثبت و کارآمد و ایجاد تغییر در نگاه سنتی به مدل‌های همکاری میان بازیگران این عرصه می­پردازد.

همچنین پنجمین دوره از نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء ایران (IoTex) نیز با هدف ارایه توانمندی‌های داخلی در حوزه اینترنت اشیاء در همین ایام برپا خواهد بود.