توسعه تجاری شبکه ۵G-Standalone برای اولین بار در بریتانیا توسط اپراتور وودافون


اپراتور شبکه تلفن همراه وودافون بریتانیا در آنچه که ادعا می‌کند برای اولین بار در بریتانیا است، روشن کردن شبکه ۵G مستقل خود (۵G-SA) را اعلام کرده است و خاطرنشان کرده است که که «مشتریان منتخب» اکنون به طور آزمایشی قادر به بهره‌گیری از مزایای ارائه شده توسط این فناوری هستند.

در یک بیانیه مطبوعاتی در رابطه با توسعه این شبکه، وودافون اشاره کرده است که مشتریان منتخبی که گوشی‌های Oppo Find X3/X5 Pro یا Samsung Galaxy S21/S22 دارند و یکی از برنامه‌های فروش “Unlimited Max” این اپراتور را انتخاب کرده‌اند از طریق پیامک برای شرکت در این برنامه مطلع خواهند شد. در ابتدا عرضه آزمایشی خدمات این شبکه در هفت شهر لندن، منچستر، لیورپول، بریستول، باث، گلاسکو و بیرمنگام انجام خواهد شد، در حالی که هیچ هزینه اضافی نیز از مشترکینی که در این طرح شرکت می‌کنند دریافت نخواهد شد.

در همین حال، وودافون همچنین گفته است که قصد دارد فناوری هدایت شبکه (Network Steering) را نیز در این دوره آزمایش کند، این فناوری به شبکه اجازه می‌دهد دستگاه را به طور خودکار به سمت اتصال مناسب (۴G، ۵G NSA و ۵G SA)، بسته به خدماتی که کاربر در حال استفاده است هدایت کند. به گفته این اپراتور، هدایت شبکه کارایی شبکه را بهبود می‌بخشد و تجربه بهتری را برای همه مشتریان فراهم می‌کند.

 

حسین صفی