الزام دریافت مجوز کسب و کار ارزهای دیجیتال در دبی


محبوبیت تجارت کریپتو در سطح جهانی در حال افزایش است زیرا بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال گزینه‌های متنوع برای رشد ثروت خود هستند. انتظار می‌رود ارز دیجیتال جدید در سال‌های آینده به جریان اصلی عملیات تجاری تبدیل شود.

مجوز کریپتو در امارات متحده عربی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در تجارت کریپتو، مدیریت دارایی‌های رمزنگاری، تجارت بیت‌کوین و فعالیت‌های مرتبط با آن آزادی بیشتری داشته باشند.

مرکز  Multi-Commodities دبی، منطقه آزاد فرودگاه دبی و پارک نوآوری فناوری تحقیقات شارجه مجوز کریپتو را برای شرکت‌ها در جهت تجارت و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری خود در امارات ارائه می‌دهند.

در دبی، کریپتوکارنسی محبوب‌تر می‌شود و فرصت بزرگی برای کشف خطوط تجارت، ذخیره‌سازی، تراکنش‌ها و مجموعه‌ای از فرصت‌های تجاری جدید وجود دارد. انواع ارزهای رمزنگاری شده (بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ریپل، تتر و غیره) برای تجارت در صرافی های آنلاین کریپتو در دبی در دسترس هستند.

در دبی، برای افتتاح یک موسسه تجاری مرتبط با رمزنگاری، سرمایه گذار مجبور است یک شرکت را در مرکز Multi-Commodities دبی (DMCC) ثبت کند و مجوز رمزنگاری را برای فعالیت‌های تجاری تعیین شده بدست آورد. با داشتن مجوز Cryptocurrency از DMCC، یک سرمایه‌گذار می‌تواند خدمات مربوط به کریپتوکارنسی (ذخیره، مدیریت، تجارت، راه حل‌های بیت کوین، برنامه‌های نرم افزاری‌، مشاوره، خدمات و غیره) را به مشتریان ارائه دهد. مجوز Cryptocurrency در امارات متحده عربی در حال حاضر با مقررات سختگیرانه دولت امارات و همچنین بانک مرکزی اداره می‌شود و در طولانی مدت انتظار می‌رود که به یک گروه اصلی از تجارت دبی تبدیل شود.

جریمه شرکت‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، مبلغی بین ۵۴۰۰ تا ۵۴۴۵۱ دلار آمریکا است. در حالی که جریمه تکرار این تخلف برای هر دفعه ۱۳۶۱۲۹ دلار خواهد بود.

این چارچوب قانونی برای شرکت‌های ارز دیجیتال که شامل تبلیغات و بازاریابی هم می‌شود هنوز در انتظار تائید نهایی است. علاوه بر این‌ها صدور بیت کوین‌های خصوصی در کشور دبی با تاکید زیادی غیرقانونی اعلام شد. دبی قصد دارد با این اقدام، به عنوان پرجمعیت ترین کشور ایالات متحده عربی به مرکز فین تک منطقه تبدیل شود.

 

پویا ذکری‌اصفهانی