افزایش ۳۶ درصدی پهنای باند؛ اولویت سیاست های دولت الجزایر


تحول دیجیتال و تقاضا برای اتصال باند پهن پرسرعت در سراسر آفریقا در حال رشد است. دولت الجزایر نیز در حال انجام ماموریت خود را برای تضمین اینترنت به کل جمعیت است و در این راستا در سوم اکتبر ۲۰۲۲ اعلامیه سیاست کلی جدیدی را به پارلمان ارائه کرد که بهبود کیفیت اتصال و دسترسی جهانی به اینترنت پرسرعت را در اولویت های خود قرار داد. به گزارش سرویس مطبوعاتی الجزایر، نخست وزیر ایمن بن عبدالرحمان، اعلام کرد: «بهبود کیفیت اتصال به نفع شهروندان، فعالان اقتصادی و مؤسسات عمومی و تعمیم دسترسی به اینترنت پرسرعت و بسیار پرسرعت در همه جا از جمله مواردی است که در اولویت های اقدام دولت می‌باشد».
نخست وزیر دستاوردهای اخیر در پروژه های اتصال را برجسته و خاطرنشان کرد که کار برای افزایش ظرفیت پهنای باند بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۳٫۸ ترابیت در ثانیه (در مقایسه با ۲٫۸ ترابیت در ثانیه در سال ۲۰۲۱ و ۱٫۴ ترابیت در ثانیه در سال ۲۰۱۹) از طریق بهینه سازی زیرساخت های موجود در حال انجام است.
طبق سندی که به نقل از سرویس مطبوعاتی الجزایر (APS) منتشر گشته است، دولت در حال برنامه ریزی چندین ابتکار عمل برای بهبود پوشش و ظرفیت اینترنت باند پهن است. همچنین قصد دارد به یک پروژه جدید کابل زیر دریایی که راه اندازی آن از سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است، بپیوندد که این باعث تقویت مقاومت شبکه بین المللی انتقال می شود و به تدریج کابل هایی را که پایان عمر آنها نزدیک است جایگزین می کند.
این ابتکار بخشی از استراتژی پهنای باند پر سرعت و بسیار پر سرعت دولت الجزایر است. این بخشی از جاه طلبی های الجزایر برای توسعه “جامعه اطلاعات” از طریق زیرساخت ها، وسایل ارتباطات از راه دور و استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.
به گفته وزارت پست و ارتباطات، “استقرار باند پهن با سرعت بالا و بسیار بالا نشان دهنده یک مسئله مهم توسعه منطقه ای است. این یک اهرم برای رقابت شرکت ها و یک عامل اساسی در جذابیت سرزمینی است. همچنین توسعه خدمات نوآورانه برای شرکت ها، بازیگران عمومی و همه شهروندان را تسهیل می کند.

 

پویا ذکری اصفهانی