EN

درباره کنفرانس:

اگر چه با تصویب اصول حاکم برمجوز اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) در سال گذشته، شوق تجربه فضای تجاری جدید میان فعالان حوزه ICT از FCPها گرفته تا شرکت­های سرمایه ­گذار و مجموعه ­های خرد فعال این صنعت، ایجاد شد.

اما پس از سیل متقاضیان دریافت این مجوز! و تکاپوی طراحی جدید مدل ­های کسب و کار و جذب شرکاء خارجی به منظور واجد شرایط شدن برای دریافت و در نهایت اختصاص سهم موافقت اصولی بیشتر از این بخش بازار و دریافت بیش از ۲۰ موافقت اصولی توسط متقاضیان، امروز همچنان بیش از زمزمه ­هایی از آغاز به کار این اپراتورها به گوش نمی رسد!

شاید فضای مبهم جدید رقابتی، طرح­ های تجاری ناکارآمد، نیاز به اطمینان بخشی به سرمایه­ گذاران و شرکاء تجاری، تفاهم باMNOها و… همه و همه تنها بخشی از دلایل صاحبان مجوز اپراتورهای مجازی برای تعلل در ورود رسمی به بازار و آغاز کار است.

ما که در جشن آغاز شکل­ گیری این فضای جدید تا اعطای مجوزها، در سال گذشته با ارایه مشاوره از یک سو و از سوی دیگر در سطحی کلان با برگزاری کنفرانس “اپراتورهای مجازی تلفن همراه: موفقیت یا ناکامی” همراه شما بودیم، دومین مجمع سالانه “اپراتورهای مجازی” را با هدف تسریع روند ورود این اپراتورها به بازار، ایجاد فضایی برای ارایه توانمندی­ ها، تبادل ایده ­ها، بهره­ مندی از تجربیات موفق یا ناموفق احتمالی، بازنگری مدل­ های کسب­ وکار کارآمد و تبیین مسیر آینده برای بازار ایران را با همراهی فعالان این حوزه برگزار نمودیم.

موضوعات کلیدی:

  • بررسی آخرین تحولات در مدل های کسب و کار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)
  • ارایه برنامه دریافت­ کنندگان مجوزهای MVNO در ایران
  • بررسی ابعاد فنی، حقوقی و رگولاتوری قراردادهای عمده فروشی در کسب و کار MVNO
  • بررسی تأثیر ارایه خدمات مبتنی بر IOT/M2M در کسب و کار MVNO
  • ارایه آخرین تحولات در پلتفرم­ها و بخش­های مختلف راه ­انداز عملیاتMVNO