پرچمدار هواوی پاسخی به تحریم‌های گوگل


رونمایی از گوشی های جدید هواوی

شرکت Huawei یک روز بعد از اعلام بازگشت ۹۰% از ۱۵۰۰۰۰ کارمند چینی شرکت به کار، از گوشی‌های جدید خود با اپلیکیشن ویدیویی اختصاصی رونمایی کرد.

کارشناسان معتقدند حداقل در کوتاه مدت تقاضا برای این گوشی جدید  هواوی در خارج از بازار خانگی چین کم خواهد بود. بر خلاف سری‌های معرفی شده قبلی این شرکت، پرچمدار جدید هواوی بدلیل تحریم ایالت متحده فاقد خدمات گوگل نظیر برنامه‌های Maps و YouTube و Play Store apps و google Assistant هستند و به جای آن هواوی اپلیکیشن مخصوص خود برای ویدیو را به کاربران در این سری از گوشی ها معرفی کرده است.

فروش فوق العاده گوشی جدید در چین⸲ راهکار جبران عدم تقاضادر سایر کشورها

عدم دسترسی به برنامه های کاربردی گوگل در این سری از گوشی های چینی موضوعی است که طبق پیش بینی ها سبب خواهد شد فروش این گوشی در خارج از چین دشوار باشد. اما مدیر عامل این شرکت Ren Zhengfei معتقد است فروش فوق‌العاده این گوشی در چین تقاضای پایین این گوشی در بازار سایر کشورها را جبران خواهد کرد. هرچند آنها در پی انجام اقداماتی برای رسیدگی به این موضوع هستند.  ناگفته نماند هر سه سری از گوشی‌های جدید هواوی به نام های P40,P40 Pro, P40 Pro+ تکنولوژی ۵G را ساپورت می کنند و این خود می تواند نقطه قوتی برای این گوشی ها باشد همچنین  گالری اپلیکیشن های هواوی در این سری از گوشی ها شامل محصولات Viber و Telegram و TikTok و Microsoft Office است.

MeeTime اپلیکیشن اختصاصی ویدیویی گوشی های جدید هواوی

 

اما این گوشی‌ها جدای از برنامه‌های Google، Twitter, Facebook و WhatsApp را نیز ساپورت نمی‌کنند. برای جبران فقدان یوتیوب هواوی اپلیکیشن اختصاصی ویدیو خود را ایجاد کرده است و برای دسترسی به ۳۰۰ ساعت محتوای ویدیویی، قراردادی را با BBC Studios امضا کرده است. همچنین بجای اپلیکیشن چت تصویری Duo، اپلیکیشن MeeTime را ارائه داده است که معتقد است در شرایط کمی نور عملکرد برتری دارد. P40 و P40Pro به ترتیب ۷۹۹ و ۹۹۹ یورو قیمت گذاری شده اند. سری P40 Pro+ نیز به قیمت ۱۳۹۹ یورو عرضه می گردد.