ویروس کرونا را ردیابی کنید


انتشار API سیستم ردیابی اپل و گوگل

اپل و گوگل API سیستم ردیابی ویروس کرونا را منتشر کردند. این سیستم از اپلیکیشن­ هایی که قابلیت ردیابی دارند استفاده می­ کند.

اپلیکیشن های ردیابی چگونه کار می کنند؟

این اپلیکیشن­ ها اعلان­ هایی را برای کابران بوجود می­ آورند که بدون افشای اطلاعات در مورد هویت فرد، کابران را از قرارگیری در معرض فرد مبتلا به ویروس کرونا آگاه می­ سازد. در واقع اپل و گوگل در حال ایجاد یک فناوری در سیستم عامل­ های Android و IOS هستند که به اپلیکیشن­ های کاربردی این امکان را می­ دهد که از طریق سیگنال­ های بلوتوث  برای تعیین فاصله از تلفن­ های دیگر استفاده کنند. بدین ترتیب اگر افرادی به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، می­ تواند از این اپلیکیشن­ ها برای ارسال اعلان­ هایی جهت آگاهی­ بخشی به سایر افراد که در روزهای گذشته در فاصله مشخصی از آنها بوده ­اند استفاده کنند.

راه حل حذف محدودیت در پذیرش این سیستم

اپل و گوگل API نسخه Android و IOS این سیستم را منتشر کردند. در حال حاضر کاربران مجبور به دانلود یک اپلیکیشن برای شرکت در سیستم ردیابی مخاطب هستند که این مورد می­ تواند باعث ایجاد محدودیت در پذیرش این سیستم گردد. اما این دو شرکت در حال تلاش برای ایجاد قابلیت ردیابی بر روی سیستم عامل­ های اصلی به عنوان گزینه قابل دسترس برای تمام دارندگان تلفن های همراه هستند.

حال دولت­ های سراسر دنیا باید تصمیم بگیرند که از رویکرد اپل و گوگل استفاده خواهند کردند یا رویکرد مخصوصی را مطابق با فناوری­ ها و برنامه­ های خود ایجاد می­کنند؟ آیا این رویکردها شیوع این ویروس در سراسر جهان را متوقف و ما را به روزهای پایان زندگی ویروس کرونا نزدیک خواهد کرد؟

 

منابع:

 https://www.cnbc.com/

 https://www.theverge.com/