شهر هوشمند دبی با پلتفرم بلاک‌چِین


اولین پلت فرم بلاکچین دولتی در دبی با همکاری IBM  راه اندازی می شود

دبی با همکاری شرکت IBM، از راه‌اندازی اولین پلت‌فرم بلاک‌چین دولتی در امارات متحده عربی، خبر داد. این پلت‌فرم از طریق محیط ابری IBM ارائه می‌شود و در امارات متحده عربی ساخته می‌شود، وجود یک پلت فرم آماده سازمانی برای سازمان‌های امارات متحده عربی و نیز در سراسر جهان باعث تسهیل آزمایش و توسعه محصولات بلاک‌چین خواهد شد.

طبق بیانیه اعلام‌شده، خدمات شهری و فرآیندهای دولتی، متحول و دیجیتالی خواهند شد. خبرهای منتشر شده حاکی از این است که دبی با چشم‌انداز این که امارات تا سال ۲۰۲۱ به دولت بدون کاغذ بازی تبدیل شود، تلاش‌های زیادی برای استفاده از فناوری بلاک‌چین انجام داده است.

دبی با مشارکت IBM، کاربردهای بلاک‌چینی متنوعی را در بخش‌های مختلف نهادهای دولتی از جمله حمل‌ونقل، انرژی، مراقبت‌های پزشکی و آموزش و پررورش، راه‌اندازی کرده است.

خدمات دیجیتالی پلت فرم بلاکچین

پلت‌فرم بلاک‌چین جدید دبی شرایطی را ایجاد می‌کند که خدمات دیجیتالی با تجربیات اجرایی بلاک‌چین IBM ادغام می‌شود و زندگی بهتری را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

در ماه‌های گذشته، سیستم‌های تطبیق حساب و پرداخت‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به طور رسمی در دبی راه‌اندازی شده‌اند، که یکی از اولین پروژه‌های بلاک‌چین دبی محسوب می‌شود. در صورت استفاده از این سرویس‌ها، فرآیندهای پرداختی که حدود ۴۵ روز طول می‌کشد و بین نهادهای دولتی، بانک‌ها و نهادهای مالی مختلف انجام ‌می‌شوند، به صورت آنی پردازش خواهند شد.

دبی پیشتاز در فناوری بلاکچین

مدیر کل دفتر شهر هوشمند دبی گفت:” از بدو پیدایش بلاک‌چین، دبی یکی از پیشتازان این فناوری بوده است، در حالی که شهرهای بزرگ دیگر جهان تمایلی به پذیرش پیاده‌سازی گسترده این فناوری در سطح شهری ندارند. استراتژی بلاک‌چین دبی، مسیری روشن را برای امارات فراهم می‌کند به نحوی که تا سال ۲۰۲۱، اولین دولت دیجیتالی جهان خواهد بود. پلت‌فرم بلاک‌چینی که ما در حال حاضر با همکاری IBM ارائه می‌دهیم، بینش و تجربه‌ای را در صنایع پیشرفته فناوری به ارمغان خواهد آورد، که ما را به سمت خواسته‌ها‌یمان سوق می‌دهد و ما را قادر می‌سازد تا همه کاربردهای بلاک‌چین را در سطح شهری پیاده‌سازی کنیم”.

مدیر عامل تاسیس دولت هوشمند دبی نیز، افزود:” از آن‌جا که دبی همچنان می‌خواهد به رهبری جهانی در صنایع آینده تبدیل شود، فناوری بلاک‌چین، جایگاه فزاینده‌ای را در امور روزمره دولت، سازمان‌ها، و همچنین در زندگی شخصی افراد، به دست می‌آورد.

بازار بلاکچین

فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۱۹، بازاری چند میلیاردی پیدا خواهد کرد. با راه‌اندازی پلت‌فرم بلاک‌چینی، یک گام به اجرای خدمات و تجارب بلاک‌چینی در زندگی روزمره شهروندان نزدیک خواهیم شد.”

در هفته دیجیتال ایران، در نشست تخصصی بلاک‌چین و خدمات هوشمند، مدیران ارشد نهادهای سیاستگذار، شرکت‌های ارایه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر بلاکچین و استارتاپ‌های فعال در موضوع بلاکچین به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

ثبت نام در نشست تخصصی بلاکچین و خدمات هوشمند