تشکیل نهاد ملی امنیت اطلاعات و تحول دیجیتال در دوران کووید ۱۹در هند


افزایش چالش های امنیت اطلاعات در پساکرونا

رگولاتوری کشور هند پیش­ بینی کرده است مسائل مرتبط با افزایش امنیت اطلاعات مشترکین و حفاظت از حریم خصوصی در دوران پساکرونا افزایش خواهد یافت.

با شیوع ویروس کرونا، امنیت فضای سایبر به عنوان یکی از مسائل اصلی امنیت شرکت­ ها مطرح شد و بازار سایبری مورد حملات شدید اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت.

کرونا و فرصت بهبود تحول دیجیتال در هند

دولت هند در این دوران به افزایش تعاملات و مشارکت میان صنایع مختلف از قبیل آموزش، سلامت و … پرداخت و از این بیماری به عنوان فرصتی برای تمرکز بر بهبود تحول دیجیتال استفاده کرده است . در این راستا و برای بهبود نسل رگولاتوری و مشارکت بین بخش­ های مختلف، دولت هند شروع به مشارکت با نهاد امنیت اطلاعات هند کرده تا نهادی ملی با عنوان DSCI تاسیس کنند که به کمک آن بتوانند  نوآوری را در کشور افزایش داده و از حریم خصوصی مشترکین نیز محافظت کنند.

 

ارتقای نسل رگولاتوری با سرمایه گذاری و نوآوری در استارتاپ ها

دولت هند اعلام کرده است که اگرچه این تلاش­ ها برای پیشگیری و افزایش امنیت اطلاعات در زمان کرونا می ­باشد اما تشکیل این نهاد گامی به سوی تحول دیجیتال و ارتقای نسل رگولاتوری است. همچنین سرمایه­ گذاری و نوآوری در استارتاپ­ ها که از اصول ارتقای نسل رگولاتوری است در دستورکار این نهاد قرار گرفته است. درنظر گرفتن امنیت فضای سایبر در هوش مصنوعی، سرویس ­های ابری و سایر تکنولوژی­ ها مدنظر این نهاد بوده و به همین دلیل باید به سرمایه­ گذاری و نوآوری آن­ها به عنوان اصول اولیه تحول دیجیتال دقت شود.

 

مشارکت صنایع در هند در راستای بهبود امنیت فضای سایبر و تحول دیجیتال

در این راستا، صنعت پولی و مالی هند، بیمه، دولت و IT در تلاش هستند تا با مشارکت با یکدیگر و از طریق این نهاد بتوانند مخارج لازم برای افزایش سطح رگولاتوری را فراهم کرده و از این طریق امنیت فضای سایبر را بهبود ببخشند که با این روش هم به تحول دیجیتال رسیده و هم سطح رگولاتوری خود را در این راستا افزایش می­دهند.

 

 

منبع:

تشکیل نهاد ملی امنیت اطلاعات و تحول دیجیتال در هند