تأثیرات کرونا بر حوزه‌ی انرژی هوشمند


 تاثیر کرونا بر حوزه انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای

 

تأثیرات کرونا بر حوزه‌ی انرژی هوشمند همچون سایر صنایع قابل توجه بوده است. تقاضای انرژی در ۴ کشور بزرگ اروپایی فرانسه، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا بین ۱۱ تا ۱۷ درصد کاهش یافته که کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در پی داشته است.

توقف پروژه های نصب کنتور هوشمند

پروژه‌های نصب کنتور هوشمند نیز در انگلیس بعد از چند سال از سوی اپراتورها متوقف شده است. شرکت بزرگ انرژی ایتالیایی Eni ابرکامپیوتر خود را در اختیار شرکت‌های تحقیقاتی دارویی قرار داده است. در ایالات متحده ۶۰۰ هزار نفر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شغل خود را از دست داده‌اند.

خبرهایی از این دست در دو ماه گذشته در رابطه با شیوع ویروس کرونا و حوزه انرژی هوشمند زیاد به چشم خورده‌اند، اما گاهی از بین اخبار، یک خبر توجه را به خود جلب می‌کند.

پرداخت پول در ازای مصرف برق!

شیوع ویروس کرونا در بریتانیا باعث تعطیلی بیشتر کارخانه‌ها، صنایع، اماکن تجاری و فروشگاه‌های بزرگ و در نتیجه کاهش متوسط ۱۷درصد در تقاضای انرژی الکتریکی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است.

از طرفی شرایط ویژه آب و هوایی در ماه گذشته سبب افزایش چشمگیر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی گردیده است به طوری که شرکت Octopus Energy به عنوان یکی از تولیدکنندگان صرفاً انرژی تجدیدپذیر و فعالان حوزه انرژی هوشمند، جهت کنترل پایداری شبکه و مبتنی بر تجمیع سامانه‌های تولید تجدیدپذیر و اندازه‌گیری هوشمند، به مشترکین خود جهت مصرف برق پاک در ساعات بین ۱۳:۰۰ تا ۱۶:۰۰ مبالغی را پرداخت می‌کند.

مشوق هایی برای مصرف انرژی بیشتر در دوران شیوع کرونا

کنتورهای هوشمند این شرکت ذیل طرح agileOctopus در دوره‌های نیم‌ساعته تعرفه‌های جدید را به اطلاع مشتریان می‌رسانند. البته مشتریان در دیگر ساعات روز هزینه انرژی الکتریکی را به طور معمول می‌پردازند اما مشوق‌های این چنین برای مصرف انرژی بیشتر به شدت در دوره تعطیلی ناشی از ویروس کرونا رواج یافته است و به وضوح یکی دیگر از مزایای داشتن کنتورهای هوشمند برای مشترکین را یادآور شده است. 

 

منبع:

http://www.iraniotforum.org/blog/item/767-کرونا-و-انرژی-هوشمندم