چین مقررات بازار برنامه های موبایل را سخت می کند

چین مقررات بازار برنامه های موبایل را سخت می کند

دولت چین نسبت به برخی از کاربردهای برنامه های موبایل مانند تروریسم ابراز نگرانی کرده است و طیفی از کنترل های نظارتی " مقررات اجرایی درخصوص خدمات اطلاعاتی از طریق برنامه های اینترنتی موبایل" را معرفی کرده است. کشور چین بیشترین کاربران اینترنت موبایل را در جهان دارد و تخمین زده می شود که بیش از 4 میلیون برنامه های کاربردی موبایل را میزبانی می کند. برنامه های کاربردی همانند سایر نقاط دنیا به طور وسیع برای تبلیغات بازاریابی و فروش آنلاین کالاها و خدمات استفاده می شود. دولت چین با گسترش برنامه های موبایل نسبت به برخی از کاربردهای بالقوه غیرقانونی، مانند تروریسم یا استفاده های "نامناسب" مانند پورنوگرافی نگران است. اپراتورهای فروشگاه برنامه های کاربردی ملزم به انجام احراز هویت ارایه دهندگان برنامه های کاربردی هستند و باید امنیت و الزامات قانونی آن ها را چک کنند. همچنین باید قبل از شروع یک کسب و کار فروش برنامه های کاربردی در نهاد فضای مجازی استانشان تشکیل پرونده بدهند و همچنین برای حفظ اطلاعات کاربران بر ارایه دهندگان خدمات نظارت داشته باشند. قوانین، ارایه دهندگان برنامه های کاربردی را ملزم به پیروی از اصول قانونی، شایستگی و الزام به جمع آوری و استفاده از دیتای شخصی می کند. تامین کنندگان ملزم هستند در خصوص هدف، ابزار و حیطه ای که دیتای شخصی در آن جمع آوری و استفاده می شود به کاربران اطلاع رسانی کنند و رضایت آنها قبل از جمع آوری دیتای شخصی ازجمله دسترسی به محل جغرافیایی، لیست مخاطبین یا ویدئو و صوت ضبط شده، الزامی است. ارایه دهندگان برنامه باید برای باندل کردن یا فعال کردن خدمات و کاربردهای غیرضروری نیز رضایت کاربران را اخذ نمایند. بر اساس این قوانین جدید ارایه دهندگان برنامه های کاربردی نمی توانند برنامه هایی را تهیه و منتشر نمایند که محصولات رقبا را بازنشر نماید یا حقوق IP را نقض نماید. اپراتورهای فروشگاه برنامه های کاربردی ملزم به حمایت از حقوق IP ارایه دهندگان برنامه های کاربردی و نظارت بر انتشار آن ها هستند. این قوانین با در نظر گرفتن تخصیص حقوق و مقررات فیمابین، ارایه دهندگان برنامه های کاربردی را ملزم به امضای تفاهم نامه با اپراتورهای فروشگاه برنامه های کاربردی می کند. اگر ارایه دهنده برنامه های کاربردی نتواند از الزامات مربوط به قوانین جدید پیروی کند، اپراتور فروشگاه مربوطه به آن هشدار می هد، انتشار برنامه های مورد نظر را معلق می کند یا آن ها را از فروشگاه حذف می کند. اجرای این قوانین تاثیر چشمگیری بر کسب و کارهایی دارد که برای تجارتشان در چین از برنامه های کاربردی موبایل استفاده می کنند. آن ها باید برای اطمینان از تطابق با مقررات جدید فعالیت های عملیاتی خود را بازبینی کنند. به عنوان مثال، احتمال دارد ارایه دهندگان برنامه های کاربردی نیاز به بازبینی و به روزرسانی برنامه های خود داشته باشند تا بتوانند هویت کاربران را شناسایی کنند و فعالیت های آن ها را برای حداقل یه دوره 60 روزه (چنانچه در فعالیت های عملیاتی فعلی آن ها انجام نمی شود) ضبط کنند. بعلاوه دیتای شخصی بسیار عظیمی با راه اندازی برنامه ثبت نام جدید توسط ارایه دهندگان برنامه های کاربردی و اپراتورهای فروشگاه برنامه های کاربردی اداره خواهد شد. آن ها باید از قوانین جدید برنامه ها و سایر مقررات قابل اجرای مربوط به دیتای شخصی پیروی کنند. فضای رگولاتوری چین که به سرعت در حال تغییر است می تواند چالشی را برای کسب و کارهای بین المللی ایجاد نماید، با این وجود، قوانین جدید با افزایش تمرکز دولت بر ایجاد فضای مجازی ایمن تر سازگار هستند.


تاریخ درج:1395/06/06

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.