چگونه در تحول دیجیتال موفق شویم

چگونه در تحول دیجیتال موفق شویم

اکثر شرکت ها در صدد ایجاد مزیت رقابتی از طریق تحول دیجیتالی هستند. بر اساس گزارش جدید شرکت مشاوره Accenture Interactive and Forrester، تحول دیجیتال مستلزم نوعی رهبری است که بتواند ذینفعان مختلف را با چشم انداز روشن این موضوع هماهنگ کند. درحال حاضر شرکت ها تقریبا در سطح جهان تحت تحول دیجیتال قرار دارند، اما گزارش های جدید حاکی از آن است که تنها پنج درصد سازمان ها از تحول دیجیتالی به عنوان نقطه تمایز از رقبای خود در این زمینه تسلط دارند. در ماه می سال 2016 تحقیقی از 396 سازمان در آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، هند، ژاپن، برزیل و مکزیک در خصوص ارزیابی استراتژی های تجربه دیجیتال و مشتری انجام شد. در این گزارش مشخص شد که بهبود تجربه مشتری (21 درصد) به عنوان اولویت اول تجاری در 12 ماه آینده، با حاشیه سود کم موجب رشد درآمد (17 درصد) می شود.  بعلاوه بر اساس این گزارش، شرکت هایی که تحولات دیجیتال را دنبال می کنند دارای افزایش حاشیه سود (58 درصد)، سرعت ورود به بازار (51 درصد) و رضایت مشتری (48 درصد) هستند. قوانین جدید مشارکت جی دتلینگ، رئیس شرکت Accenture Interactive اظهار داشت "تحول دیجیتال راهی برای تمرکز بر سازمان و استفاده بهینه از روش های متعدد جدیدتر برای مشارکت با مشتریان، کارمندان و تامین کنندگان خود است." وی افزود "توجه کنید که سرعت تغییر رفتار مشتری چقدر است و تجارب عظیم مشتری چگونه از مرزهای صنعت عبور می کند. شرکت ها باید از خود بپرسند که مدت زمانی که مشتریان یک تجربه را "به اندازه کافی خوب" می دانند، چقدر است."   شرکت ها کانال های دیجیتال خود را به شکلی متمرکز کرده اند که تعامل بیشتری را در مشتریان ایجاد نمایند. بر اساس این کزارش، 63 درصد شرکت ها برنامه بهبود تجربه آنلاین مشتری را دارند و 46 درصد آن ها بدنبال افزایش یا ارتقاء محصولات موبایل خود هستند. آناتولی رویتمن، مدیرعامل شرکت Accenture Interactive اظهار داشت "در حال حاضر تجربه مشتری به وضوح در قلب تحول دیجیتال است، و تحول دیجیتال در مرکز همان تجربه مشتری است. اما بسیاری از شرکت ها باید راه زیادی را برای تبدیل شدن به شرکت های دیجیتال طی نمایند. آن ها برای تعیین چشم انداز و استراتژی دیجیتال، گماردن افراد شایسته و اندازه گیری موفقیت دیجیتال مبارزه می کنند." چه کسی نمایشگردان نمایش دیجیتال است؟ نظرات درمورد اینکه چه کسی باید چشم انداز و استراتژی دیجیتال را تنظیم کند متفاوت است. از نظر شرکت کنندگان در این تحقیق، در حال حاضر مالکیت بین مدیرعامل (38درصد)، مدیر ارشد اطلاعات (33درصد)، مدیر ارشد دیجیتال (10درصد) و مدیر ارشد بازاریابی (8درصد) تقسیم شده است. اما در پاسخ به اینکه چه کسی باید مالک چشم انداز و استراتژی دیجیتال باشد، مدیر ارشد اطلاعات در اولویت (30درصد) و بعد از آن مدیرعامل (27درصد)، مدیر ارشد اطلاعات (17 درصد) و مدر ارشد بازاریابی (8درصد) قرار داشتند. دتلینگ معتقد است "تحول دیجیتال به دلیل قلمرو سازمان ها کار مشکلی است. باید دپارتمان های مختلف را به طور داخلی به هم متصل کرد و آن ها را با مجموعه ای از اهداف هماهنگ کرد. همچنین وی اظهار می دارد که فناوری جزء جدایی ناپذیر تحول دیجیتال است، اما استراتژی تجاری، فرآیندها و معیارهای عملیاتی نیز باید برای موفقیت آن تحول در یک مسیر قرار گیرند. رهبری که چشم انداز و استراتژی را تعیین می کند باید تسلط کاملی بر فناوری و درک روشنی از سایر عناصر نیز داشته باشد.       می خواهید سرمایه گذاری چشمگیری در فناوری انجام دهید؛ اما اگر شما یک رهبر تجاری هستید و فکر می کنید که سرمایه گذاری در فناوری موضوع اصلی در کسب و کار است، جوانب دیگر را نادیده گرفته اید. بهترین روش برای پشتیبانی از یکپارچگی تجاری اطمینان از این است که تاکتیک های استراتژی دیجیتال از استراتژی تجاری پشتیبانی می کند. "   چهار توصیه شرکت مشاوره Forrester برای رهبرانی که در تحول دیجیتال تاثیرگذار هستند: حمایت از تحول دیجیتال و تجربه مشتری در سطح اجرایی تحول دیجیتال باید به عنوان طرحی گسترده در سطح شرکت پیاده شود، و این امر مستلزم همکاری قوی و رهبری مدیران شرکت است. این تحقیق نشان داد که در آمادگی دیجیتال، سازمان و فرهنگ شرکت از فرآیند و فناوری عقب می ماند. برای موفقیت تحول دیجیتال،  باید برای جوانب تغییرات فرهنگی و آموزشی تحول دیجیتال در برنامه خود اهمیت زیادی قائل شوید.   اعمال تغییر در بستر چشم انداز نهایی. برای حرکت دادن همه بخش ها در یک مسیر باید چشم انداز روشنی از موضع نهایی داشته باشید و باید هر تغییری را در طول فرآیند با آن چشم انداز هماهنگ کنید. استانداردسازی در مجموعه اصلی فناوری هایی که یک کسب و کار می تواند حول خود ایجاد نماید، روش بسیار خوبی برای تسریع تغییرات و متصل نگاه داشتن سازمان است. تمایل به خطر کردن و درس گرفتن از مشکلات. برای ادامه دادن، به خطر کردن و ایجاد فرآیندهای پویا احتیاج دارید. شرکت هایی که از لحاظ دیجیتالی پخته هستند، برای ایجاد هر تغییری به تصدیق های سنتی و مورد تجاری نیاز ندارند. اگر عملکرد جدید در روح تحول دیجیتال و تجربه مشتری وجود داشت، آن را امتحان کنید، بازخورد بگیرید و سپس مجددا آن را تکرار کنید. شرکایی پیدا کنید که قابلیت های آن ها مکمل توانمندی های شما باشد. فهرستی از ارایه دهندگان راهکار ثالث تهیه کنید تا در اعمال تغییرات و اجرای استراتژی های جدید به شما کمک کنند. این روش از ایجاد قابلیت ها به صورت داخلی ارزان تر و سریع تر است. شرکایی پیدا کنید که استراتژی گسترده تر شما را درک کنند و در عملکردها و حوزه هایی که شرکت شما در آن کمبود دارند، توانایی های خاصی داشته باشند.  


تاریخ درج:1395/06/03

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.