وضع قوانین رگولاتوری در کنیا در راستای بهبود کیفیت

وضع قوانین رگولاتوری در کنیا در راستای بهبود کیفیت

سازمان مخابرات کنیا (CA) با اعمال مقررات سختگیرانه جدید، فشار را بر اپراتورهایی که خدمات خوبی ارایه نمی دهند، افزایش داده است. CA چارچوب رگولاتوری جدیدی برای ارزیابی کیفیت خدمات (QoS) مخابرات ارایه کرده است. این رگولاتور در یک مقاله مشورتی از عموم مردم خواست که نظر خود را به اشتراک بگذارند. این اقدام زمانی آغاز شد که CA نتوانست شریک مستقل سومی را برای انجام نظرسنجی درخصوص کیفیت خدماتی که توسط ارایه دهندگان خدمات موبایل ارایه می شود، استخدام نماید و اظهار داشت که مشکل تامین و تدارکات دارد. مقررات جدید طرح توسعه طیف خدمات را تحت نظارت رگولاتور ارایه می دهد تا خدمات پیام کوتاه و اینترنت به خدمات صوتی اضافه شود که تا کنون از اهمیت اصلی برخوردار بوده است. این رویکرد ارایه دهندگان خدمات اینترنتی مانند AccessKenya، Wananchi Group  و شرکت های فیبر نوری Jamii Telecoms و Liquid Telecom را مشمول کنترل کیفیت می کند. CA اپراتورها را ملزم به کسب امتیاز 80% از طیفی متشکل از هشت شاخص، ازجمله کیفیت مکالمه، تماس های پایان یافته، نرخ تماس موفق و نرخ قطعی تماس، می کند. اپراتور بر اساس طرح جدید ملزم به کسب 20% سطح آستانه هم در عملکرد شبکه و هم در تجربه کلی مشتری خواهند شد. کسب این امتیاز علاوه بر برآورد استاندارد CA یعنی 60% عملکرد کلی شبکه خواهد بود. این طرح برای اپراتورها مشکل خواهد بود زیرا هر سه اپراتور اصلی Airtel، Safaricom و Telkom نتوانستند در کسب امیتاز هشتاد درصد هدف تعیین شده موفق شوند. طبق آخرین گزارش CA، همه اپراتورهای اصلی توانستند 62.5 درصد امتیاز را کسب نمایند. این اپراتورها برای سومین سال نتوانستند به آستانه تعیین شده دست یابند.    مدیر کل CA، فرنسیس ونگوسی، اظهار داشت که بازبینی مقررات QoS به سبب تغییرات سریع و اتخاذ فناوری ها و خدمات جدید ضروری شده است. 


تاریخ درج:1395/06/06

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.