فرصت ها و چالش های M2M برای اپراتورها

فرصت ها و چالش های M2M برای اپراتورها

بر اساس مطالعات اخير موسسه تحقيقاتي ژونیپر، طی پنج سال آینده خدمات اطلاعات و سرگرمی در داخل خودرو مانند Apple CarPlay و Android Auto در حدود 98 درصد از ترافیک دیتای M2M را شامل خواهد شد.

این موسسه پیش‌بینی كرده است که تا سال 2021، برنامه‌های كاربردي پرمصرف (از لحاظ مصرف ديتا) مانند رادیو اینترنتی، برنامه‌های پخش موزیک و خدمات اطلاعاتی، سالانه حدود 6هزار پتابايت ترافیک تولید خواهد کرد که معادل بیش از 300 میلیارد ساعت پخش موزیک است.

بعلاوه سیم‌کارت‌های 4G در وسایل نقلیه، خدمات بی‌سیم و به روزرسانی اشتراک را برای رانندگان و مسافران ارایه خواهد کرد؛ فناوری M2M نيز توسعه سیستم‌هاي رانندگی خودکار را با استفاده فناوري سلولار V2V (ماشين به ماشين) تسريع خواهد كرد؛ پیش‌بینی می‌شود که این فناوری، اساس ایجاد سیستم‌هاي آتی باشد.

از این رو، اپراتورها باید تضمین کنند که شبکه‌هایشان قابليت مقابله با افزایش عظیم پیش‌بینی شده در ترافیک دیتا را دارند. بعلاوه، سیستم‌های شهر هوشمند آتی همانند پارکينگ هوشمند و مدیریت ترافیک، دیتای بیشتری را استفاده می‌کند و آسیب بیشتری بر شبکه‌ها وارد خواهند کرد.

با این حال، این حجم بالای ترافیک، فرصت‌های مغتنمي را برای اپراتورها ایجاد می کند. استفاده از ماژول‌های M2M که نياز کمتری به دیتا دارند نیز در صنایع مختلف مانند بهداشت و درمان، کشاورزی، کنتور هوشمند و اتوماسیون خانه هوشمند، افزایش خواهند يافت.

درهر صورت، اپراتورهای شبکه بايد براي به حداكثر رساندن فرصت‌های درآمدزایی خود، از ارایه صرف خدمات اتصال و توانمندسازی فراتر روند و به ارایه خدمات ارزش‌افزوده به مشتریانشان بپردازند. واضح است که اگر اين صنعت بخواهد بیشترین رشد را در ارتباطات M2M داشته باشد، فرصت‌ها و چالش‌های متعددي نيز پيش‌رو دارد.


تاریخ درج:1395/05/26

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.