درآمد 15ميليارد دلاري صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير در سال 2022

درآمد 15ميليارد دلاري صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير در سال 2022

با توجه به افزايش استقبال و ضريب نفوذ تجهيزات پوشيدني و موبايل، ميزان تقاضا براي صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير و نوآور نيز افزايش مي‌يابد. در اصل، انتظار مي‌رود كه درآمدهاي حاصل از صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير از 3.7ميليارد دلار در سال 2016 به 15.5ميليارد دلار در سال 2022 افزايش يافته و رشدي 300درصدي را تجربه كند. پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 2022، در حدود 13درصد از مجموع درآمدهاي حاصل از بازار صفحه نمايش‌ها به اين صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير مربوط باشد.

شركت‌هاي سامسونگ و اِل‌جي، اولين گوشي‌هاي هوشمند خود را كه مجهز به صفحه نمايش انعطاف‌پذير  AMOLEDاست در سال 2013 راه‌اندازي كردند و هر دو شركت همچنان به استفاده بيشتر از اين صفحه نمايش‌ها در گوشي‌هاي هوشمند و ساعت‌هاي هوشمند خود ادامه مي‌دهند. ساير شركت‌ها نيز به تبع موفقيت حاصل از اقدام اين دو شركت، در حال توسعه تجهيزات مجهز به صفحه نمايش انعطاف‌پذير هستند.

به اعلام جري كانگ، تحليلگر ارشد در موسسه تحقيقاتي IHS Technology، «انواع مختلفي از صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير وجود دارد كه داراي صفحه‌هايي هستند كه به صورت تركيبي يا منحني يا داراي لبه‌هاي منحني هستند، اما اينكه به طور كامل قابليت تاشو بودن داشته باشند تا دو سال آينده محقق نشود. فقط تعداد اندكي از عرضه‌كنندگان از جمله سامسونگ، اِ‌ل‌جي، E-inkو Futaba هستند كه به طور مرتب، صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير به بازار ارايه مي‌دهند.»

به اعلام IHS Technology، در سال 2016، صفحه نمايش‌هاي انعطاف‌پذير غالبا در گوشي‌ها و ساعت‌هاي هوشمند استفاده مي‌شود؛ البته پيش‌بيني مي‌شود كه تا سال 2022، شاهد متداول شدن ساير كاربردهاي آن همچون تبلت‌ها، تجهيزات واقعيت مجازي، مونيتورهاي اتومبيل و تلويزيون‌هاي OLEDباشيم.


 


تاریخ درج:1395/05/11

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.