استارت‌آپ‌ها چگونه می‌توانند در بازار IoT به مزیت رقابتی برسند

استارت‌آپ‌ها چگونه می‌توانند در بازار IoT به مزیت رقابتی برسند

استارت‌آپ‌ها چگونه می‌توانند در بازار IoT به مزیت رقابتی برسند

طبق نظرسنجی اکسنچر (2015)، بیشترین مصرف مردم از ابزارهای اینترنت اشیاء مربوط به حوزه مصارف خانگی با هدف رفاه و لذت بیشتر و همچنین بدست آوردن حس تمایز است. پاسخ افراد به سؤالات نظرسنجی حاکی از آن است که کاربران به دنبال آن دسته از خدمات هستند که نیازهای روزمره‌شان را بدون انجام کار اضافی و حاشیه‌ای مرتفع کند (تجربه کاربری).

از سوی دیگر برای کاربران فرمی از اینترنت اشیاء ارجحیت دارد که رابط کاربری آن طبیعی‌تر و غیرملموس‌تر از صفحه نمایش (اسکرین) باشد (مانند فرمان صوتی). به تعبیر دیگر کاربران انتظار نوعی رابط کاربری را دارند که نیازی به تایپ کردن و یا استفاده از تبلت و موبایل نداشته باشد و به صورت خودکار و یا با زحمت کمتری دستورات را دریافت و اجرا کنند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که خدمات IoT هنوز نتوانسته است بازار مناسبی در میان کاربران پیدا کند، در حالی‌که تقاضای مصرف برای این فناوری وجود دارد. از اینرو استارتآپ ها و توسعه دهندگان در صورتی‌که مبتنی بر نیاز واقعی مصرف‌کنندگان (شامل تجربه کاربری و رابط کاربری) محصولات خود را توسعه دهند می‌توانند سهم قابل قبولی از بازار را به دست آورند.


منبع :

تاریخ درج:1394/09/18

بازگشت

فرم ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* نظر:
 

نظرات کاربران

رکوردی جهت نمایش وجود ندارد.