بنظر میرسد چالش اصلی در تحول دیجیتال به عنوان یکی از دغدغههای مطرح در فضای کسب وکار کشور، نه در استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژی بلکه با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور، در تغییر و تحول در استراتژیهای کسبوکار است که چگونه منجر به درآمدزایی بیشتر یا کاهش هزینه چشمگیر شود.
از آنجا که مباحث مرتبط با تحول دیجیتال فقط محدود به یک صنعت خاص و یک قشر خاص نیست، همواره صنایع مختلف مانند انرژی، حمل و نقل، ICT، کشاورزی و خدمات شهری از یک بعد و شرکتهای بزرگ و استارتاپها از بعد دیگر در معرض امواج این تحول قرار دارند.
از اینرو، گروه علمی تحلیلی طیف به عنوان تنها کانون تفکر مخابرات ایران، پس از مطالعه و رصد این فضای بسیار مهم و حساس، بر آن شد تا برای اولین بار رویداد “هفته ایران دیجیتال” را با شعار تحول دیجیتال؛ تغییر تکنولوژی یا استراتژی و با هدف شکلگیری فضای مناسب و مسیر روشن برای فعالان اقتصادی کشور برگزار نماید.
این رویداد در هفته سوم آذرماه و در قالب سمینارها و نشستهای تخصصی متعدد با محوریت سه موضوع
- تحول دیجیتال در صنعت مخابرات ایران
- هوشمندسازی و فناوریهای نوین مانند اینترنت اشیاء و بلاکچِین
- روشهای پارتنرشیپ استارتاپها با شرکتهای بزرگ
برگزار میشود و با تمرکز بر شکلگیری تعاملات مثبت و کارآمد و ایجاد تغییر در نگاه سنتی به مدلهای همکاری میان بازیگران این عرصه میپردازد.